vrijdag 20 februari 2015

HOMO BARBARUS FEIJENOORDICUS (Hooligan)

Een digitale compositie van Petrus

Wat mij betreft is het betaalde voetbal definitief failliet. Eerst moeten we op het NOS journaal een filmpje zien hoe Chelsea Hooligans een zwarte man uit de metro duwen onder het zingen van "we are racists".  Vervolgens wordt het historische hart van Rome in een puinhoop veranderd door een Woeste Horde Feyenoord Hooligans uit Rotterdam. Kan het nog erger?

Het betaalde voetbal is in Nederland en ver daarbuiten al lang vervallen tot barbarij, vooral buiten het veld maar ook op het veld. Maar ondanks al die ellende gaat de niks aan de hand show door op TV, in kranten enz. De voetbalclubs wassen hun handen in onschuld en wijzen naar anderen. 

Zo meldt de VK on-line dat Feyenoord-woordvoerder Raymond Salomon de bal terugkaatst. "Hij zegt dat de rellen in de stad vallen onder de verantwoordelijkheid van de Romeinse autoriteiten. 'Vooraf is uitgebreid overleg geweest. We kregen niet de indruk dat ze met knikkende knieën naar het duel toe leefden." Wat een hypocrisie. Wie heeft deze woordvoerder aangesteld? 

Oké, ik heb gemakkelijk praten. Ik kijk al jaren niet meer van voetbal en trouwens ook niet naar wielrennen. Teveel milieu vervuiling.

2 opmerkingen:

  1. Ergens heb je groot gelijk, maar toch blijft het een minderheid die de hooligan uithangt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begrijp die clubs niet. Ik heb niet de indruk dat ze het veel kan schelen als het maar op TV en inde krant komt. Dat komt het geld vanzelf wel.

      Verwijderen