zaterdag 31 maart 2018

DE BLOG

Zelfportret van een BZP'er, Blogger Zonder Personeel.

Beste vrienden van De Blog,

Ik heb de naam van mijn blog veranderd in "DE BLOG". Ik hou eigenlijk niet van naamsverandering. Je geschiedenis raakt uit zicht. Stel je voor dat mensen om de paar jaar van naam zouden veranderen. Je weet dan helemaal niet meer waar je aan toe bent. 
 
Toch heb ik de naam van mijn blog veranderd omdat ik er na ongeveer 10 jaar bloggen  achter ben gekomen dat mijn blog geen afgeleid journalistiek product is (een idee dat vroeger werd gepromoot onder de vlag van "burgerjournalistiek") maar een volledig nieuwe originele (kunst)vorm. Een blog is een kunstwerkje op zich en staat los van elke andere kunst en media als kranten en tijdschriften.
 
Het is zo-wie-zo al een kunst op zich om zes blogs per week te maken met vervolgverhalen, kunstkritieken, politieke en maatschappelijke beschouwingen, spotprenten van allerlei soort, tekeningen, af en toe een gedicht en veel foto's. Tezamen vormen die het kunstproject "DE BLOG". Het is ongeveer te vergelijken met een digitaal tijdschrift waarvan elke dag een geheel nieuwe pagina verschijnt.
 
Als blogger ben ik ook nog een BZP'er, een Blogger Zonder Personeel en dus een manusje van alles. Ik ben tegelijk auteur, (eind)redacteur en producent, maak foto's, illustraties, tekeningen en schrijf verhalen.
 
Ik hou de blog vrij van reclame en commerciële belangen. Er is al meer dan genoeg reclame in de social media, de kranten en op TV. Een niet-commerciële blog is een vorm van verzet tegen de grijpgrage reclamemakers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten